10/07/2013

BYEBYE BNE & QLD

And c ya later alligators!

Puolitoista viikkoa Brisbanessa kulu ihan hujauksessa!

Viime postauksessa olin Jalehin ja Ehsanin luona, yövyin siellä vielä yhden yön jonka jälkeen lähdin taas keskustan hulinoihin, koska tarvitsin vähän lisää menoa ja meininkiä! Oltiinhan sitä levätty jo kaks kokonaista päivää.

Keskiviikkona nappasin bussin ekan couchsurfing hostin Rayn luokse Fortitude Valleyyn, mikä on vaan parin kilsan päässä ydinkeskustasta, ja jossa olin edellisenä lauantaina Chrisin kanssa dj-keikalla. Laitoin Suomesta 8 sohvasurffauspyyntöä Brisbanelaisille tytöille ja pariskunnille, koska tunnen oloni vähän turvallisemmaks niiden kanssa, mutta kaikki niistä oli matkoilla eikä voinut siis majoittaa mua. Ylläripylläri mulla oli kuitenkin 4 kutsua kolmikymppisiltä sinkkumiehiltä aha jes. Pähkäiltiin Jalehin kaa kenelle kannattais mennä, ja päädyttiin lopulta tohon 24v. Rayhin, joka oli just muuttanut Sydneystä Brisbaneen. Aikani Chinatownissa ja Valleyssä harhailtuani tavattiin ja sain vietyä rinkan Rayn kämpille. Vaikutti lupaavalta, mukava heppu ja hieno kämppä, sain käyttää kaikkea mitä jääkaapista löytyi ym. Kämppä oli kuitenkin ihan sairaan törkynen, vaikka Ray pyysi mut sinne jo edellisenä iltana mitäs. Noh Ray lähti takasin töihin, ja lähdin tutkimaan Brisbanea. Koska kaupungissa oli käynnissä Brisbane Festival aattelin että olis siistiä mennä katsomaan jotain esityksiä ja koitin buukata meille lippuja alternative Wizard of Oz -teatteriin, mutta lopulta päätettiin vaan käydä South Bankin festarialueella yksillä ja mennä sitten kämpille. Ray oli tosi mukava mutta jollain tapaa tosi awkward koko ajan ja tiesin kyllä että en oo siellä sitä yhtä yötä kauempaa.

Seuraavana päivänä hostin ollessa töissä menin kuuntelemaan nuoren jazzmuusikon ilmaiskeikkaa ja jatkoin sieltä yhden taidenäyttelyn kautta Story Bridgelle Sieltä on kyllä upeet näkymät Brisbane Riverin yli keskustan pilvenpiirtäjiin! Rakastan jostain syystä pilvenpiirtäjiä, ehkä siks että Suomessa ei niitä oo, Ilveshotelli kalpenee kyllä niiden rinnalla satanolla... Story Bridgeltä jatkoin tutkimusreissua Kangaroo Pointin lenkkimaastojen kautta South Bankiin, ja varaamaan yhden yön tutusta ja turvallisesta Base hostellista. Ja ostin liput seuraavan viikon sunnuntaille Listen Out -festareille, awwww yissss! Sitten olikin jo aika kiiruhtaa takaisin Valleyyn, koska Ray pääsi töistä ja mun piti hakea kamat pois. Syötiin yhdessä illallista, jonka jälkeen Jaleh ja Ehsan tuli pelastamaan mut pinteestä kun mentiin pelaamaan biitsiä paikalliseen halliin. Oli kyllä ihan sairaan kivaa olla pitkästä aikaa kentällä. Höntsäiltiin vähän aikaa, jonka jälkeen pelattiin matsi paikallista joukkuetta vastaan, loppujen lopuks vaihdoin verkon toiselle puolelle tukemaan sitä toista tiimiä hahah. Hiekkaisena ja hikisenä lähdin hostellille, mun huoneessa oli pelkkiä likkoja; saksalaisia (niitä on kaikkialla!?!), yks uninen japanilainen ja kaks ihan sairaan hauskaa likkaa Melbournesta, Jessica ja Tayla, jotka oli suuntaamassa yöelämään. Chillailin hetken aikaa videohuoneessa, jonka jälkeen menin pistäytymään Down Underiin. Jess ja Tayla oli myös paikalla (jesshhh) ja lähdettiin sieltä vielä Victory-hotellille, siellä pilkkuun asti ja randompoitsujen saattelemana hostellille 5.30. Heitettiin läpät staffeille aulassa ja mentiin vielä ulos rappusille istumaan ja ihmettelemään miten kunnon ihmiset menee töihin. Päästiin lopulta hihitellen nukkumaan 6.15, parasta oli että likat oli menossa vesipuistoon seuraavana päivänä ja mun piti herätä ysiltä luovuttamaan huonetta, nice.

Aamupalalla tapasin yhden ruotsalaisen ja yllättäen 2 saksalaista poikaa. Australia taitaa olla saksalaisten toinen kotimaa, niitä on joka puolella. Aamupalalta lähdin Riversiden kautta lauttakyydillä West Endiin, jota Jaleh oli suositellut aiemmin. Siellä aikani ihmeteltyäni siirryin sivistämään itseäni Queensland Art Galleryyn, mutta pian olikin aika kiiruhtaa hostellille hakemaan kamat ja juoksemaan junaan! Nokka kohti Norman Parkia uuden, lupaavamman couchsurfing host Mitchin luokse. Mitchillä oli toinenkin sohvasurffari kämpillä, SAKSALAINEN tyttö Lisa. Mun ei aluks ees pitänyt mennä sinne, koska paikka oli jo buukattu Lisalle, mutta Mitchin kävi mua niin sääliks että majotti mut kaikesta huolimatta. Ja huh olin niiiin onnellinen että pääsin sinne! Niillä on ystäväpariskunnan kanssa iso vanha omakotitalo kunnostettavana, siitä tulee varmasti superhelmi, ainakin suunnitelmat kuulosti lupaavalta. Syötiin kuistilla ja tutustuttiin toisiimme paremmin, ja illan mittaa kämppä täyttyi Mitchin ja sen kämppisten kavereista, meillä oli erittäin hyviä keskusteluja aina aamukolmeen asti. Saatiin kuulla myös Australian villistä luonnosta, drop bearista ja one-eyed trouser snakesta hahah.

Lauantaina meidän kansainvälinen kolmikko suuntas tunnin ajomatkan päähän Gold Coastille biitsille uuuwii! Kuunneltiin hyvää musaa autossa ja koitettiin toteuttaa parhaamme mukaan jokaiselle valittua päivän sanaa. Mulle osui DETAILS, mikä ei kyllä tuottanut ongelmia koska kiinnitän aina huomiota kiinnostaviin pikkujuttuihin. Mitch ajoi mut ja Lisan Surfers Paradiseen, ja meni tapaamaan kaveriaan keskustaan. Pilvisestä säästä huolimatta otettiin kaikki irti hiekkarannasta ja pienimmästäkin auringonpilkahduksesta. Iltapäivällä lähdettiin takaisin Brisbaneen Mitchin kaverille kunnon aussi barbeque-iltaan ja katsomaan Brisbane Festivalin loppuhuipennusta, Riverfirea! Se on ilotulitus, joka valaisee koko kaupungin, raketit ammutaan Story Bridgeltä, Kangaroo Pointista ja South Bankista. Oli kyllä ihan sairaan kaunista, olin superonnellinen ja kiitollinen kaikesta siitä mitä mulle tapahtuu tällä hetkellä. Palattiin Mitchin kaverille, josta piti mennä vielä toisiin bailuihin, mutta oltiin niin väsähtäneitä että mentiin takas kämpille. Aikamme valvottuamme oli aika suunnata vihdoin nukkumaan.

Sunnuntai oli koomasin päivä hetkeen, käytiin Mitchin, Lisan ja parin Mitchin kaverin kanssa syömässä ja pelaamassa Australian bowlingia, mikä eroaa jonkin verran tavallisesta keilauksesta. Eihän siitä hirveesti mitään tullut, mutta oli hauskaa joka tapauksessa. Olin ostanut aiemmin Grouponin kautta lipun Wheel of Brisbaneen, ja menin käyttäämään sen samalla kun Lisa ja Mitch jäi kämpille. Illalla katottiin huippuhyvä aussileffa Drift, syötiin intialaista ja simahdettiin melko nopsaa.

Maanantaiaamuna oli aika pakata kamat kasaan, heittää rinkka selkään ja suunnata Roma Streetin Transit Centerille. Lisa lähti takaisin Sydneyyn ja mun matka jatkui kohti Evans Headia ja ekaa duunipaikkaa iiks. Ja Mitch myöhästy töistä hahah.

Evans Head postaus seuraa pian, ennen sitä piti jättää hyvästit ihanille Brisbanen muistoille!

XX
VK

1. Kuulostaa niin huikeelta! :) ihan mahtavaa! Ps mulla on toi sama dilemma saksalaisten kanssa, mistä ihmeestä niitä koko ajan tulee?!?!?!

1. On ollu kyllä hauskaa! Ja sullakin selkeesti :) EN YMMÄRRÄ mistä noita saksalaisia oikeen virtaa hahahh mulla oli niitä naapureinakin just...