2/16/2014

SOUTHPORT & CRUISE AT THE GOLD COAST, QLD

Nähtiin Sandran kanssa vihdoin just ennen joulua Surfers Paradisessa minne neiti otti bussin Melbournesta! Sane oli hiukan väsähtänyt kevyen 30h bussimatkan jälkeen, joten käytiin Starbucksissa lataamassa akkuja (henkisiä ja fyysisiä) ja alettiin kertoilla meidän uskomattomia stooreja ja seikkailuja. Suunnattiin Surfersista Burleigh Headsiin viemään kamat meidän seuraavan viikon kämppään, sillä kruiselle ei voinut ottaa paljoa tavaraa mukaan. Googlemapsien ohjeistuksella päästiin kämpälle ja IIIIIIIIIIIIII se oli ihan mahtava! Mutta siitä lisää myöhemmin Burleighpostauksessa! Kipitettiin Surfersin kautta Southportiin, josta oltiin buukattu hostelli yhdeks yöks ennen seilaamista, rupateltiin vielä hetki ja haaveiltiin tulevista 3 päivästä paatilla.

Lähdettiin aikaisin lauantaiaamuna kävelemään Southportin Yacht Clubille (ouuuu fancy!), mistä meidän HelpX:n kautta tapaama hosti otti meidät kyytiin Bella Donnalle. Meillä ei ollut mitään hajua minkä näköistä kaveria odottaa, mutta lopulta löydettiin meidän 60jotakin vanha merikarhu.

Ensimmäinen sääntö Bella Donnalla oli että me ollaan vieraita eikä meidän tehtävänä oo mikään muu kun relata. I like the sound of that! Meille ojennettiin donitsit kouraan ja ohjattiin auringonottopaikalle. Seurattiin kuinka meidän katamaraani lipui hiljalleen satamasta kohti avarampia vesiä ja nautittiin auringonpaisteesta. Ahhhhhh.

Heitettiin ankkuri Stadbroke islandille, ja käveltiin Sandran kanssa neulasten ja tulikuuman hiekan läpi lagunille, josta löydettiin meduusa, hiekkadyynit, simpukoita ja lopulta avomeri jee!

Ooteltiin meidän kipparia rannalla, ja paettiin kuumaa hiekkaa uinnille. Pelleiltiin siinä hetki ja lopulta yks nainen tuli ja kysy että mistä ihmeestä ootte kotosin kun ei tosta teidän kielestä saa mitään selvää hahah... Niin täydellistä että on oma salakieli täällä!

Kippari luotti meihin sen verran että saatiin Sunnuntaina kokeilla miten ohjaaminen sujuu... Ja sujuhan se pienen alkupanikoinnin jälkeen! Heitettiin taas ankkuri veteen ja myöhemmin illalla kalastettiin ja hilattiinhan meidät sitten tietty 12 metrin korkuiseen mastoonkin... TIETTY.

Maanantaina saatiin vielä makoilla viimeistä kertaa verkon päällä auringonpaiseessa, ja loppupäivästä nostettiin purjeetkin ylös ja mentiin perinteisesti tuulen voimalla. Ohjattiin Sandran kanssa taas paattia ja molemmat tavotti 7 solmun vauhdin, score!

Otettiin just hyvän mittanen miniloma, oltiin veneellä yhteensä 3 päivää ja 2 yötä, ja vaikka olikin ihan sairaan kivaa seilailla ja paistatella auringossa, niin oli jo aikakin päästä takaisin maalle katsastamaan Gold Coastin suburbeja!